Sunday, August 2, 2009

Penghargaan Buat Semua Ahli Yang Terlibat


Persembahan Teater berasaskan dari Kisab Kaab Bin Malik bertajuk 'MENUNGGU KATA DARI TUHAN' lakonan dan monolog dari artis terkenal Sabri Yunus dan Sani Sudin arahan dari Dinsman sempena Program Bulan Dakwah anjuran bersama Jabatan Agama Islam Perak, Persatuan Pegawai-Pegawai Agama Perak dan Persatuan Kebajikan Ummah, Trong berjaya memaparkan satu bahan dakwah yang hebat dan menampilkan kelainan daripada program-program yang ada selama ini. Mesej dakwah yang ringkas dan padat juga dapat disampaikan melalui persembahan beberapa buah lagu dan celoteh dari Juara Akademi Nasyid 2009, Azahan Atan. Persembahan multi-media mengenai sejarah dan liku-liku hidup pejuang Islam Pattani di Thailand yang disampaikan oleh Pengerusi TERAS Encik Azmi Hamid begitu menyentuh jiwa.
Tahniah diucapkan kepada semua ahli yang terlibat menjayakan dan menghadiri program tersebut. Kepada yang berkata aku terlalu sibuk, aku tak tau, aku tau lambat, aku rasa promosi tak cukup, aku rasa AJK tak mengambil kira kehendak ahli dan sebagainya maka takziah diucapkan. Apakah kita rasa kita lebih tidak bertanggungjawab menyokong persatuan dan aktivitinya berbanding mereka yang memenuhi 3/4 dewan pada malam tersebut yang datang entah dari mana.
Hebatkah kita jika menuntut persatuan melakukan sesuatu jika berkehandakkan sesuatu, ataupun menuding jari ke arah persatuan jika berlaku sesuatu, sedangkan kita hanya menganggap persatuan sebagai melukut di tepi gantang ; ada tak menambah, tiada tak mengurang.

1 comment:

Anonymous said...

syabas tuan... moga perjuangan tetap teguh dengan usaha, doa dan harapan.