Sunday, February 21, 2010

Mesyuarat Agung Kali Ke 18

Alhamdulillah, Mesyuarat Agung Tahunan Kali ke 18 yang diadakan di Marina Cove Resort, Lumut pada malam ini nberjalan dengan lancar dengan suasana yang sangat harmoni. Majlis yang dirasmikan oleh Dato' Sheikh Mohd Nor Bin Mansor Al-Hafiz, Pengarah Jabatan Agama Islam Perak yang juga merupakan ahli persatuan ini lebih merupakan satu kesempatan keemasan bagi membolehkan perjumpaan teman-teman berbagai lapisan dari kesemua jabatan termasuk Jabatan Agama Islam Perak, Jabatan Kehakiman Syariah, Jabatan Mufti dan juga Majlis Agama Islam Perak.

Mandat kepimpinan persatuan sekali lagi diserahkan kepada barisan kepimpinan sedia ada. Ini bermakna dua tahun lagi terpaksa di hadapi oleh Jawatankuasa bagi melaksanakan tanggungjawab yang berat ini.

Ustaz Asyraf Ismail sekali lagi berjaya menambat hati ahli-ahli dengan kehebatannya meminpin majlis, telah diusulkan agar dilantik sebgai Pengerusi Tetap. Walaupun kedatangan kira-kira 70 orang ahli bersama keluarga masing-masing, namun nisbah kehadiran dengan jumlah keahlian sebenar masih jauh dari yang diharapkan. Entah apalah cara agaknya bagi menjadikan kesemua ahli memberikan komitmen terhadap aktiviti persatuan. Jika Mesyuarat Agung dan Hari Keluarga yang menyediakan penginapan selesa untuk seisi keluarga seperti inipun tidak mendapat tempat di hati mereka, maka apakah yang boleh diharapkan untuk aktiviti lain yang dianjurkan oleh persatuan pada masa akan datang.

No comments: