Tuesday, June 2, 2009

Al Qossam Roket Buatan Sendiri








Betapa takutnya Israel akan Hamas. Dan betapa takut pula mereka akan Al Qossam, roket yang dibuat oleh Hamas. Roket yang dibuat di rumah itu, hanya menggunakan tangan, seolah tak pernah habis dan tak pernah henti. Bandingkan dengan Israel yang mengimport senjata, termasuk roket dari negara-negara besar seperti Jerman dan AS, selain juga Israel membuat sendiri senjatanya, yang semuanya itu tentu saja, tak ada yang dibuat di rumah, juga tak ada yang dibuat oleh tangan.

Roket-roket Israel merupakan buatan fabrik dan mempunyai daya jangkau ribuan kilometer dan daya ledak yang dahsyat. Tapi itu, tak sedikit pun membuat Hamas ataupun orang Palestin yang berada di Jalur Gaza ketakutan.

Ayat Al Quran yang berbunyi : "Dan siapkanlah untuk menghadapi mereka kekuatan apa saja yang kamu sanggupi dan dari kuda-kuda yang ditambat untuk berperang (yang dengan persiapan itu) kamu menggetarkan musuh Allah, musuhmu dan orang-orang selain mereka yang kamu tidak mengetahuinya; sedang Allah mengetahuinya. Apa saja yang kamu nafkahkan pada jalan Allah nescaya akan dibalas dengan cukup kepadamu dan kamu tidak akan dianiaya (dirugikan)." (al-Anfaal [8]: 60)

Dan beginilah Hamas membuat senjata roket Al Qossam untuk berjuang melawan penjajah bumi Palestin, Israel.

4 comments:

alitopan said...

Alah nak tunjuk Hmas wat rokef plak.Ap Isrel tak tau buat rekot ke.. Apa lah Hamas ni kacau Isrel tido dgn roked... Dah lama Isrel sabar kena rekod hamas... 1 atau 2 org je yg mati... Sekali Isrel serang ..(1) malam je beribu org plestin mati syahid..apa hamas dapat.Sebuk minta tolong dari dunia luar..Yg paling banyak membantu bukan dunia Islam pun..Amerika jugak heh he sekutu isrel jugak/Patutnya Hamas rekod hala ke Egypt sebab dia org sekat makanan dan bantuan ... Apa lah Hamas ni ...Nak halau Isrel dari negeri asal mereka plak..tanah suci meeka jugak..Islam ada Mekah dan Madinah.tak cukup lagi kah...Nabi Muhammad SAW dah dapat wahyu utuk tukar kiblat ke Mekah..faham lah sekit isyrat ni...Jgn nak halau mereka plak...Mereka patut dibela oleh Amerika sebab mereka diinaya sejak berzaman lagi oleh org Islam g tamak dan suka membunuh..Tgk lah siapa yg mengebom org awam Isrel..di tempat awam lah .dalam bas la..Kalo teror bunuh lah askar Isrel jgn lah org awam..perempuan dan anak sekolah ... Patutlah Tuhan tak menangkan Palestin ..Tak ikut perintah Tuhan...Isrel lebih baik kerna mereka yg iut perintah tuhan..membelas balik apabila diserang... Lepas tu dunia Islam nak bantu lah..Tak bantu bagi makanan dan duitu je..bukan berani serang Isrel pun..Sebab dunia Arab tau Hamas yg salah .. he he he

Anonymous said...

alahai alitopan....Yahudi mabuk mana lak tersesat kat sini

alitopan said...

org yg tak mampu berfikir tak payah la masuk ruang forum ...Nama pun tak de..pakai topeng la tu..ikut Hamas la tu.. Taruh la nama ikut Islam jgn ikut Hamas yg bertopeng..He he he

napotila said...

wahai sahabatku alitopan,
fikrah yahudi enta memang hebat, tapi lagi hebat kalu enta tak kembangkan dekat orang. untuk rujukan enta sila ke:

http://khilafahpastimenang.blogspot.com/