Thursday, March 18, 2010

MEMOHON MAAF….antara amanah dan kemampuan

Terlebih dahulu saya mengucapkan terimakasih kepada ahli-ahli PPUP yang hadir ke Mesyuarat Agung PPUP yang telah diadakan di Marina Cove tempohari .Walaupun dari sudut kehadiran masih mengekalkan tradisi sejumlah yang memungkinkan mesyuarat agung masih boleh diteruskan, namun dengan komitmen sebahagian dari ahli-ahli lama lebih-lebih lagi dengan kehadiran pengarah JAIP ,Timbalan Pengarah Jaip , dan beberapa orang lain beserta dengan ahli-ahli yang baru sedikit sebanyak memberikan nafas lega bahawa PPUP akan terus bergelanggang dalam masyarakat khususnya membela kebajikan ahli-ahli.

Memang niat saya untuk tidak lagi memegang jawatan sebagai YDP PPUP untuk penggal yang ke tiga seperti yang telah saya lakukan dengan meletakkan jawatan sebagai ahli lembaga Pengarah Koperasi KOSIS dan telah dipersetujui oleh mesyuarat ahli lembaga pengarah , serta beberapa kelas pengajian kuliah maghrib sekitar Ipoh terpaksa di tunda untuk tempoh dua tahun disebabkan ketidak mampuan kudrat yang ada serta beberapa factor yang lain , namun corak pemilihan malam itu agak berlainan dengan pemilihan telah dilakukan secara ‘pakej” , walaupun telah menjelaskan rasional untuk tidak menjawat jawatan itu tetapi sebagai menghormati mesyuarat pada malam itu untuk sementara waktu saya menerima amanah itu dengan memohon kekuatan daripada Allah memberikan petunjuk yang akan menjadi pedoman membuat keputusan .

Saya amat terhutang budi kepada barisan ahli-ahli jawatankuasa PPUP yang telah memberikan kerjasama yang sangat baik bersama-sama melaksanakan aktiviti yang dirancang-mudah-mudahan diganjari dengan ganjaran yang setimpal oleh Allah SWT - bahkan sangat pro aktif sehingga kadang-kadang YDP sendiri tertinggal gerabak ,mungkin disebabkan factor lokaliti dan sebagainya.

Sekali lagi saya meminta maaf kepada ahli-ahli PPUP khususnya rakan-rakan ahli-ahli Jawatankuasa PPUP yang telah mengadap DYTM Raja Muda kerana saya tidak dapat bersama kerana kesilapan teknikal yang saya telah jelaskan kepada Timbalan YDP melalui sms tempohari walaupun persediaan telah saya buat seawal hari Isnin lagi tatkala saya pergi ke Kuala Lumpur untuk membuat sedikit kerja-kerja bersangkutan dengan pengajian saya .Tinggal lagi saya berdoa agar Allah SWT memberikan keputusan terbaik untuk ahli-ahli PPUP.
Sekian .

Zamri Hashim

Gombak…

No comments: